Als de zon schijnt lijkt het ervaren van werkgeluk gemakkelijker. Jouw team of organisatie straalt. Dat komt jullie klant ten goede maar waarvan heb jij genoeg in huis om werkelijk het verschil te maken. Welke voorraad heb jij als professional om voldaan te raken?
Ga jij mee in de kudde van geplande BBQ’s tijdens een zonnig weekend? Ik meng mij afgelopen weekend tussen voornamelijk mannen die hun winkelwagentje volladen met spareribs, hamburgers en gekruide worstjes. Ongewild vang ik een gesprek op tussen twee van hen.
‘Je wilt genoeg hebben’, hoor ik een van de mannen zeggen. Waarop een reactie komt die luidt; ‘maar je hebt altijd teveel’.
Ik gniffel want de herkenning is groot. De simpele jacht in de winkel nodigt uit om teveel in te laden. Je wilt je gasten genoeg voor kunnen schotelen, niet teleurstellen. Alsof een geslaagde bbq afhangt van de overvloed aan eten. We weten best dat de gezelligheid het gevoel van voldoening geeft. Waarom dan toch die drang om meer dan genoeg in huis te hebben?
Het herinnert mij aan de tijd dat ik een kwaliteitshandboek mocht ontwerpen. Ieder nieuw document leek bij te dragen aan de kwaliteit van diensten die we leverden. De klant niet teleurstellen. In werkelijkheid hadden we altijd teveel vastgelegd. Gelukkig weten we inmiddels dat het contact bepalend is voor de voldoening van de medewerker en de klant.
Herken jij de drang om meer dan genoeg is huis te hebben? Is voldoende bij jou niet goed genoeg. Verlang je ernaar dat jouw gasten en klanten het allerbeste krijgen en zich voldaan voelen? Dan ben je op de goede weg. Mocht je ook herkennen dat de focus op regels en afspraken je afleid van het werkelijke contact, de aandacht waardoor je niet optimaal aanwezig bent. Dan is het tijd om jouw patronen te doorbreken.
Dit kan eenvoudig door inzichten te krijgen. Met behulp van systemisch werk kijk ik graag met jou, jouw team of organisatie mee.
Neem gerust contact op voor een vrijblijvende afspraak.
info@dewaerdmeester.nl
0683448833